En norrlänning i öknen

torsdag 4 februari 2010

Ny termin

Den nya terminen är sedan länge i full gång. Under våren kommer jag fortsätta arbeta i Dr Doetschmans labb med prevention av coloncancer, precis som tidigare. Kurser under terminen är:

* Molecular mechanism of carcinogenesis (3 credits)
* Cancer Immunology & Immunotherapy (3 credits)


Dessutom har jag börjat dansa salsa, träna självförsvar, spelar fortfarande fotboll med gänget en gång i veckan och ska också spela både basket och volleyboll i universitetscuperna. Jag har redan hunnit med en weekend i Las Vegas efter jul och kom precis hem från en backpackinghelg ute i det fria (mer om detta senare). Även nästa weekend bjuder på friluftsliv, denna gång genom kanotande.


Jag började också med att läsa spanska 201 (4 credits), men har precis bestämt mig för att hoppa av denna då det blev lite för mycket jobb för att hinna med alla mina fritidsaktiviteter, samt då kursen inte heller var särskilt bra. Jag kommer ha mer än tillräckligt att göra ändå med dessa 2 kurser, då cancerimmunologikursen innebär vansinnigt mycket jobb. Under terminen måste vi, förutom midterm och final exam, också göra två halvtimmes presentationer av tilldelade vetenskapliga artiklar inom ämnet, samt även skriva en kritisk review av dessa. Dessutom måste vi skriva ett "grant proposal", vilket säkert inte låter som särskilt mycket jobb för många av er, men ni som studerar naturvetenskap har kanske en bättre aning om vad det innebär. Det kommer ta oräkneliga timmar av hårt slit och svordomar.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida